Over mij

Mijn naam is Ruud Wildschut, trainer, coach en adviseur. Ik help ondernemers in de financiële dienstverlening om hun commerciële performance bedrijfsbreed te verbeteren door een krachtige verbinding met hun klanten te realiseren.

Dit doe ik o.a. door het, om niet, aanbieden van klantwaarde workshops.
Daarnaast ben ik zakelijk blogger over alles wat te maken heeft met het versterken van klantrelaties.

Ik werk het liefst met ondernemers, die net als ik,  waarde hechten aan vertrouwen en klantrelaties. Bedrijven die groot en professioneel genoeg zijn om overeind te blijven in deze snel veranderende wereld.  Daarin heeft de consument aan vertrouwen ingeboet door alle woekerpolissen, de bankencrisis en het grote aantal huizen dat inmiddels onder water is komen te staan.

De consument weet het niet meer en wacht angstvallig af. De ondernemer die in deze markt het vertrouwen weet te herstellen, wint. Maar dan moet je wel met het hele team tegelijk dezelfde kant opwerken. Ik kan daarbij helpen. Efficiënt, snel en daadkrachtig. De ondernemer die nu te lang aarzelt, opnieuw fouten maakt of verzandt in medewerkers die niet snel genoeg meedraaien, is te laat.

Mijn visie is dat door onvoorwaardelijk te geven, de relaties met de klant kunnen worden hersteld en/of versterkt. Vertrouwen is de katalysator waardoor energie weer gaat stromen, waarna je verbindingen kunt maken die uiteindelijk resulteren in een positieve balans.

Dat vergt een nieuwe aanpak. Een benadering waarin het commerciële resultaat geen uitgangspunt is, maar een uiteindelijk resultaat.  Eén van de dingen waarin ik een nieuw team train,  is om in vijf stappen om te schakelen van reactief naar proactief klantcontact waarbij waarde belangrijk is . Iets wat elke organisatie zegt te willen, maar iets wat je niet bereikt zonder individuele,  scherpe maar opbouwende coaching. Door een buitenstaander, maar wel iemand die het vak kent als geen ander.

Daarbij grijp ik terug op 15 jaar commerciële ervaring, zowel bij kleinere organisaties als bij multinationals. Ik richtte me toen, en dat doe ik nu nog, op intensieve samenwerking en langdurige relaties waarbij een WIN-WIN situatie het uitgangspunt is. De laatste 10 jaar heb ik intensief samengewerkt met het financiële intermediair.

Ik combineer 10 jaar ervaring met het veranderen en verbeteren van commerciële processen binnen organisaties, met de 20 jaar ervaring met mensen: coachen en ontwikkelen van professionals in verschillende leidinggevende rollen.

In die jaren heb ik gemerkt dat oprecht aandacht geven aan klanten iets is wat wel verteld wordt door organisaties, maar waar vaak niet naar gehandeld wordt. Dit is in mijn ogen één van de belangrijke redenen waarom het vertrouwen met klanten onder druk staat.

Door precies op het zwakste punt de schakel beet te pakken en om te vormen, kan ik zoveel bereiken dat ik er zelf ook elke keer weer een enorme energie van krijg. Ik laat de energie weer stromen, creëer nieuwe verbindingen en zorg voor een wisselwerking waarin de medewerkers elkaar en hun klanten ondersteunen in een positieve cultuur en eenduidige aanpak.

Alles is energie, en zo moet het volgens mij ook zijn in het grotere plaatje. Uiteindelijk zijn we daar ook voor bezig met zijn allen: een wereld vol vertrouwen en met open relaties,  waar energie onvoorwaardelijk kan stromen. Dat is in mijn ogen een wereld van vrede en geluk waarin een ieder zich maximaal kan ontwikkelen en groeien. Dat is mijn doel, mijn missie en mijn passie.

 

Klik op het icoon om naar mijn LinkedIn pagina te gaan.

Comments are closed.