Wat heb ik jou te bieden

De mensen die dagelijks contact hebben met jouw klanten zijn bepalend voor het succes van je onderneming. Zij maken het verschil. Door de snel veranderende marktomstandigheden veranderen immers jouw bestaande en potentiële klanten.
Wil jij je positie vasthouden, of verbeteren, dan is jouw vraag waarschijnlijk:
“Hoe krijg ik mijn mensen dat ze – in de praktijk! – de dingen gaan doen die in de ogen van de klant van toegevoegde waarde zijn?”

  WORKSHOP geeft inzicht

Het antwoord daarop is: je geeft ze inzicht. Jouw mensen moeten meer gevoel krijgen voor wat de klanten in de praktijk willen. Speciaal daarvoor heb ik een workshop ontwikkeld. Helemaal gericht op het vergroten van toegevoegde waarde voor klanten, puur door gedrag. Deze workshop geef ik graag bij jou op kantoor aan iedereen die klantcontact heeft en klanten belangrijk vindt. Een kleine investering kan grote veranderingen op gang brengen. Lees hier wat het kost en wat het je oplevert

  TRAINING in leeromgeving

Ik kom ook bij intermediairs waar ze heel goed weten welke vaardigheden en welk gedrag beter ontwikkeld moeten worden. Of dat nu de buitendienst is of een commerciële binnendienst: het daadwerkelijk inspelen op de behoefte van de klant verdient altijd aanscherping!
Trainen van deze commerciële vaardigheden geeft bij een ieder inzicht welke vaardigeheden aangescherpt moet worden. Het oefenen van deze vaardigheden gebeurt in een veilige leeromgeving, waarbij het team ook leert van elkaar. Zo werken we praktisch en efficiënt toe naar nieuw gedrag en betere vaardigheden.
Elke training wordt voorafgegaan door een persoonlijke intake, zodat ik de training geheel kan afstemmen op jouw mensen en jouw situatie.

  BEGELEIDING bij implementatie

In elk bedrijf worden te zijner tijd veranderingen doorgevoerd die vragen om nieuw gedrag en aanpassingen. Soms gaat het om implementatie van commerciële ICT-functionaliteit, soms is het de klantstrategie die verbeterd moet worden.
Het goed implementeren van dit soort zaken wordt vaak onderschat, zeker als er tegelijk wordt gevraagd om nieuw gedrag. Door onder begeleiding direct te doen wordt op een hele efficiënte  manier aangeleerd de klant meerwaarde te bieden. In mijn begeleiding op de werkvloer kan ik jouw mensen in een praktische leeromgeving begeleiden, coachen en motiveren. Met meer aandacht voor de klant, meer effect en een betere sfeer tot gevolg. In veel bedrijven neem ik op deze manier de drempel weg die het succes in de weg staat. Snel, praktisch en zonder dat er tijd verloren gaat: meteen aan de slag!

  COACHEN ‘on the job’

Als de nieuwe vaardigheden getraind zijn en/of de nieuwe klantstrategie is geïmplementeerd gaan jouw mensen in de praktijk die dingen doen wat waardevol is voor (potentiële) klanten. Om te zorgen dat het nieuwe gedrag in de praktijk ook daadwerkelijk beklijft is coachen ‘on the job’ zeer effectief en in veel gevallen ook noodzakelijk. Bij coachen ‘on the job’ werk ik met directe feedback op gedrag. Ik zorg ervoor dat jouw mensen direct bijgestuurd worden als ze terugvallen in oude gedrag of als ze kansen laten liggen. Ik zorg ervoor dat ze met meer zelfvertrouwen aan de slag gaan, dat ze sterker in hun schoenen staan bij een kleine tegenslag en dat ze voldoening uit hun werk halen omdat ze weten waar hun kracht ligt. Coachen “on the job” zorgt voor borging van het nieuwe gedrag in de praktijk.  En dat is uiteindelijk wat je wil als assurantieondernemer.

Meer weten? Ik maak graag even tijd om te horen wat jouw specifieke situatie is en met welke problemen ik je zou kunnen helpen. Bel of mail, dan maken we direct een afspraak.

 

Comments are closed.