9 suggesties om jouw assurantieonderneming deze zomer te updaten

BLOG 27-1 9 suggestisch deze zomerDe zomer is begonnen. Veel van jouw klanten en toekomstige klanten zijn of gaan met vakantie. Een deel van je personeel is ook met vakantie. Het is een stuk rustiger op kantoor.

Dit is de ideale periode om de automatische piloot uit te zetten en eens goed te kijken waar je mee bezig bent.  Waar kan je versnellen en wat houd je tegen?

Hier volgen een paar suggesties voor het updaten van jouw assurantieonderneming:

1.  Definieer jouw doelgroep

Bepaal scherp wie jouw meest waarschijnlijke potentiële kopers zijn en richt jouw marketing uitsluitend op deze groep. Verspil geen kostbare tijd, energie en management-aandacht aan andere groepen. Wil je meer weten over het definiëren van doelgroepen? Lees mijn blog: “Wat kan jij leren van V&D?”

2.  Verbeter je website

Levert jouw website voldoende bezoekers op? Converteren deze bezoekers naar voldoende abonnees voor jouw mailinglijst? Of kopen ze jouw verzekeringsproducten en diensten via je site? Ben jij op de website de absolute expert voor jouw doelgroep?
Nee? Dan is de zomer de perfecte tijd om jouw website naar het volgende niveau te brengen. Wil je een advies over je website? Maak dan vrijblijvend een afspraak met de financieel marketeers.

3.  Update jouw LinkedIn profiel

Creëer een geweldig profiel (geen cv) voor jouw klanten en prospects. Sluit je aan bij belangrijke groepen 1) waar je klanten zitten 2) waar jij specialistische kennis op kan doen. Initieer response in deze groepen en doe een gek en doe een campagne via LinkedIn. Dat brengt me automatische op het volgende punt.

4.  Experimenteer met iets nieuws

BLOG 27-2 9 suggestisch deze zomerProbeer iets nieuws; nodig klanten uit voor een business event en vertel iets over een hot topic. Start een blog als je er nog geen hebt. Gebruik het om te informeren en te onderwijzen en jouw blog zal jouw meest kost-effectieve marketing tool worden. Zoals je misschien weet is “to teach, tailor and take action” de nieuwe verkoop- en gesprekstechniek. Meer weten? Kom naar de MASTERCLASS “Zakelijke klanten werven en uitbouwen.”

5.  Maak een lijst van jouw TOP10 prospects

Als het werven en uitbouwen van zakelijke klanten ook jouw focus heeft, begin dan met het maken van een jouw TOP-klanten en TOP-prospects. Ga deze zomer aan je huiswerk en maak een lijst met contacten. LinkedIn is een uitstekende tool om in contact te komen met de belangrijkste contacten.

6.  Ontwikkel jouw herfst-marketingplan

Bepaal scherp wie je doelgroep is (zie boven) en focus op je TOP10 prospects. Onderzoek hoe je hen het beste kunt bereiken. Bepaal jouw marketingstrategie, stel een plan op dat je kunt implementeren zodra jouw prospects terug zijn van hun zomervakantie. Meer weten? Kom naar de MASTERCLASS “Zakelijke klanten werven en uitbouwen.”

7.  Creëer referenties en reviews

Vraag tevreden klanten om LinkedIn recommendations.  Maak en implementeer een refereerSYSTEEM in jouw assurantieonderneming zodat je structureel referenties creëert die leiden tot nieuwe klanten. Gebruik reviewsoftware om te leren van klantervaringen, zet dit in om je schadeproces te verbeteren of je adviesproces te verbeteren. Meer weten? Kijk op klantenvertellen.

8.  Creëer tijd door:

  • Slepende projecten te elimineren. Soms is de beste beslissing om een project te stoppen;
  • Je zooi op te ruimen. Gooi tijdschriften ouder dan 2 maanden weg, mailbox opruimen, je salesfunnel opschonen;
  • Elke dag je doelen op te schrijven en dan te kijken welke acties het grootste effect hebben op het realiseren van je doelen;
  • Verbeter je belangrijkste vaardigheden. Kies een vaardigheid en ga de komende 13 weken 8 artikelen en 2 boeken lezen en 1 workshop of training volgen.

9.  Een suggestie van jou?BLOG 27-3 9 suggestisch deze zomer

Ik geloof dat je veel kan leren van je collega’s. Lees mijn blog “Iedereen doet het behalve jij”, over leren door te modeleren. Vul in het reactieveld hieronder jouw suggestie in die je wilt delen met je collega’s.

Bedankt, Ruud

2 Responses to 9 suggesties om jouw assurantieonderneming deze zomer te updaten

  1. ron 3 augustus 2015 at 10:59 #

    Heerlijk om eens iemand uit het vak zo te horen! Opruimen is meestal een voorjaars bezigheid, maar voor ons prima ook in de zomer uit te voeren. Leuke suggesties al mis ik er een: geef webinars. Ben ik onlangs ook mee gestart en ik heb er al leuk succes mee.

    • Ruud Wildschut 20 augustus 2015 at 22:15 #

      Ron een prima aanvulling. Webinars is een goede manier om je klanten te informeren. En het past ook goed bij de laatste ontwikkelingen rondom verkopen, het challenger verkoopmodel. Teach, Tailer, Take Control.

Geef een reactie